.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار ویژه اعتماد 3 شنبه



? بي خبري از روزنامه نگاران بازداشت شده؛ به رغم گذشت قريب به يک هفته از بازداشت شبانه اکبر منتجبي و وحيد پوراستاد از روزنامه نگاران باسابقه کشور هيچ يک از آنها تاکنون با خانواده هايشان تماس نگرفته اند. عدم تماس منتجبي و پوراستاد که باعث تشديد نگراني خانواده هايشان از وضعيت آنان شده است در حالي صورت مي گيرد که قريب به اتفاق بازداشت شدگان اخير پس از گذشت يکي دو روز از دستگيري در تماس تلفني وضعيت و محل بازداشت شان را به خانواده هايشان اطلاع داده اند. منتجبي و پوراستاد 17 و 19 بهمن ماه در منزل شان دستگير شدند. همچنين به رغم گذشت هفته ها از بازداشت کيوان مهرگان خبرنگار روزنامه «اعتماد»، عبدالرضا تاجيک، بهمن احمدي امويي، بدرالسادات مفيدي و شيوا نظرآهاري هنوز خانواده هايشان از وضعيت آنها بي اطلاعند.

? تماس احسان مهرابي با خانواده؛ احسان مهرابي خبرنگار پارلماني روزنامه فرهيختگان که 18 بهمن ماه جاري شبانه در منزلش دستگير شد طي تماس تلفني با همسرش خبر داده در زندان اوين به سر مي برد و بنا به گفته مسوولان بازداشتگاه تحقيقات پرونده اش به پايان رسيده است.

? وعده صادق لاريجاني به فرزندان شهيدان نظام؛ عصر چهارشنبه گذشته جمعي از فرزندان شهيدان نظام چون علي مطهري، محمدمهدي مفتح، عباس رجايي و... با حضور در دفتر صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه براي آزادي برخي فعالان سياسي که طي ماه هاي اخير بازداشت شده اند، رايزني کردند. به گزارش «اعتماد» فرزندان شهيدان نظام در اين نشست همچنين با ابراز نگراني از تشديد روند بازداشت ها در آستانه 22 بهمن ماه خواستار مساعدت لاريجاني براي آزادي برخي از فعالان سياسي در بند شدند. گفته مي شود صادق لاريجاني در اين ديدار نيز وضعيت همگي بازداشت شدگان را خوب توصيف کرده است و وعده داده به زودي جمع زيادي از آنان با قرار وثيقه هايي نه چندان سنگين آزاد شوند.

? احتمال راه اندازي تلويزيون؛ دبيرکل حزب اعتماد ملي در گفت وگو با روزنامه ساندي تلگراف گفت براي آگاه ساختن مردم از روش هاي ديگري استفاده خواهد کرد. به گزارش خبر آنلاين ظاهراً برخي از فعالان سياسي در سايت هاي خود از مهدي کروبي خواسته اند اقدام به تاسيس يک تلويزيون ماهواره يي کند. کروبي همچنين در گفت وگو با ساندي تلگراف گفت؛ «آقاي موسوي و من در آينده نزديک ملاقات خواهيم داشت و مردم را از استراتژي و کار خود آگاه خواهيم کرد. اين ديدار ممکن است در طول اين هفته انجام شود.»

? بازداشت چندساعته خاتمي و اشراقي؛ محمدرضا خاتمي و زهرا اشراقي که در مسير راهپيمايي 22 بهمن بازداشت شده بودند پس از چند ساعت بازداشت آزاد شدند. به گزارش کلمه نبود امنيت براي اين دو شخصيت سياسي دليل بازداشت آنها عنوان شده بود.

? سام محمودي آزاد شد؛ سام محمودي روزنامه نگار پس از يک ماه بازداشت آزاد شد. محمودي خبرنگار صفحه انديشه روزنامه «اعتماد» است.

? اشتباه فاحش تاريخي؛ تابناک خبر داد در کتاب آشنايي با قانون اساسي دانشگاه پيام نور در اشتباهي فاحش تصريح شده است امام در تاريخ 4/8/68 به رئيس جمهور وقت براي تشکيل شوراي بازنگري قانون اساسي مهلتي دوماهه دادند. اين اشتباه در حالي به امام منتسب مي شود که امام در تاريخ 14 خرداد همان سال رحلت کردند.

? احتمال مذاکره مشايي با مقامات امريکايي در قطر؛ سايت نزديک به علي لاريجاني از احتمال مذاکره مشايي با طرف امريکايي خبر داد. خبرآنلاين با اشاره به سفر هيلاري کلينتون وزير خارجه امريکا به خاورميانه براي بحث و رايزني پيرامون موضوع هسته يي ايران، تحريم هاي بيشتر، سپر موشکي و افزايش نفوذ ايران با کشور هاي منطقه از طريق قطر و عربستان سعودي، از سفر اسفنديار رحيم مشايي به قطر خبر داد و نوشت؛ سفر مشايي اين گمان را تقويت مي کند که گويا نوعي ديپلماسي پنهان و تبادل پيام بين مقامات ايراني و امريکايي با وساطت قطري ها در جريان است. البته پيش از اين نيز برخي از نقش احتمالي رئيس دفتر رئيس جمهور در موضوع رابطه با امريکا سخن گفته بودند که آخرين بار اين تحليل در سفر اروپايي مشايي مطرح شد.

? ديدار با آزادشدگان؛ مهدي کروبي دبيرکل حزب اعتماد ملي عصر روز جمعه و يک روز پس از آزادي محسن امين زاده معاون وزير خارجه دولت اصلاحات با حضور در منزل وي با او ديدار کرد.

پيش از کروبي نيز سيدمحمد خاتمي در منزل امين زاده حضور يافته و با او ديدار کرده بود. همچنين به گزارش کلمه مهدي کروبي بعدازظهر روز 23 بهمن ماه با دکتر سيدعليرضا حسيني بهشتي که بيستم بهمن پس از تحمل 40 روز از زندان آزاد شد، ديدار کرد. همچنين مهندس ميرحسين موسوي و دکتر زهرا رهنورد روز 24 بهمن به ديدار وي رفتند. خانواده آيت الله هاشمي رفسنجاني نيز 21 بهمن به ديدار وي رفتند.

? تعليق فعاليت سايت آينده؛ فواد صادقي موسس سايت هاي «بازتاب» و «آينده نيوز» عصر روز چهارشنبه 21 بهمن بازداشت شد. به گزارش کلمه با بازداشت صادقي و درخواست برخي مراکز مسوول، عملاً فعاليت هاي سايت آينده به حالت تعليق در آمده است.

? احضار برخي از اعضاي مشارکت؛ احمد شيرزاد، الهه کولايي و علي شکوري راد از اعضاي جبهه مشارکت و علي محمد حاضري دبير انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها به دادسراي مستقر در زندان اوين احضار شدند و مورد بازجويي قرار گرفتند. به گزارش کلمه ظاهراً بيانيه هاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و جبهه مشارکت، موضوعاتي بوده که در اين جلسه مورد سوال قرار گرفته است.

? ملاقات مادر مهسا جزيني با وي؛ مادر مهسا جزيني با اين روزنامه نگار در بند ملاقات کرد. به گزارش کلمه، مادر مهسا جزيني روزنامه نگار و فعال زنان که در تاريخ 18 بهمن در اصفهان بازداشت شده از ملاقات با وي خبر داد و گفت؛ روحيه مهسا خوب بود و در بند عمومي به همراه هشت نفر نگهداري مي شود. وي با بيان اينکه هنوز از اتهامات مهسا خبر نداريم، گفت؛ مهسا در بند عمومي و با مجرمان مالي و چک نگهداري مي شود. فعاليت هاي روزنامه نگاري مهسا و پيگيري مسائل زنان کاملاً شفاف و در چارچوب قانون بوده و ما اميدوار هستيم هر چه سريع تر مهسا را آزاد کنند.

? واکنش ها به حضور تاجيک در سيما؛ حضور دکتر محمدرضا تاجيک در گفت وگوي ويژه خبري شبکه دو در 20 بهمن ماه و چند ساعت پس از اعلام خبر آزادي وي، واکنش هاي متفاوتي داشته است. رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک رياست جمهوري در دولت اصلاحات در اين برنامه سخناني را که پيش از اين از او شنيده نشده بود بر زبان آورد که اين سخنان با واکنش هاي متفاوتي مواجه شد. نکته جالب توجه اين بود که در روز چهارشنبه 21 بهمن همه شبکه هاي سيما اين برنامه را تکرار کردند، خبرآنلاين در اين باره نوشت؛ «تاجيک راز سر به مهري داشت. در طول برنامه بارها زيرنويس «محمدرضا تاجيک؛ مشاور دولت اصلاحات» نمايش داده شد. تاجيک اوراقي را همراه داشت که گويي با علم به سوالات، پيشاپيش پاسخ ها و مطالب را در ذهن دسته بندي کرده و خود کار مجري را هم بر عهده گرفته بود.» سايت پرچم وابسته به يکي از مشاوران ارشد احمدي نژاد نيز نوشت؛ برخي از رسانه ها مدعي شدند چون تاجيک به ساعت خود نگاه انداخت پس اين برنامه پخش زنده نبوده و به صورت آرشيوي پخش شده است.

? حقوق بشر در ژنو؛ نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ديروز کار خود را با بحث در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران آغاز کرد. آلمان و برخي دولت هاي غربي ديگر از مقامات ايران خواسته اند به دستگيري هاي گسترده پايان دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.845 seconds.